.

Leverans

Vi har enbart möjligheten att erbjuda hemleverans eller leverans av sorgbinderi inom Helsingborg och kringliggande orter. Upphämtning i butik är också möjligt på Ljusekullavägen 22 i Helsingborg.


Kontakt med mottagare vid hemleverans

Vi kontaktar alltid mottagaren för att säkerställa att vi har rätt adress och att mottagaren är hemma vid leveransen om inget annat har överenskommit.

 

Budavgift

Budavgift 75 kr inom 10km med utgångspunkt från Kärnan, därefter 12kr/km. Vid större order som kräver lastbil ligger en budavgift från 150 kronor. Avgiften är inte inkluderad i produktpriset. Väljer du att själv hämta beställningen i butik betalar du ingen budavgift.

 

Blombud inom Helsingborg

Leverans (Tis-Sön):
Beställer du före kl 14:00 med hemleverans kan vi leverera blommorna samma dag efter 18:00 på vardagar och efter 15:00 på helger.

Leverans (Mån):
Eftersom butiken håller stängt på måndagar, ska beställning ske senast söndagen innan 14:00 för leverans på måndag.

Utkörningstider:
Vardagar mellan kl: 8:00-10:00 och 18:00-21:00
Helger mellan kl: 15:00-19:00

Om du gör din beställning efter garanterad tid och vill ha den levererad samma dag försöker vi självklart att få ut din beställning samma dag, men den kan komma att levereras nästkommande dag. Budavgiften för hemleverans inom Helsingborg är från 75 kronor.


Beställning av begravningsblommor:

När du beställer begravningsblommor är det viktigt att ange den avlidnes namn, kyrka eller kapell, ort samt tid för begravningen. Beställningar till begravningar utan band måste göras senast 2 dagar före begravningen äger rum, beställningar till begravning med band måste göras senast 3 arbetsdagar före begravningen för att vi ska kunna garantera leverans. 

 

Leveranstider

Vi kan inte garantera leveranser vid exakta tider, men vi gör alltid vårt yttersta för att ditt önskemål ska hållas. Eftersom det är vi själva som kör ut sker leveranser utöver butikens öppettider, därför levererar vi normaltsätt vardagar mellan kl 8:00-9:00 och 18:00-21:00 samt helger mellan kl 15:00-19:00. Väljer du Hämta i butik finns beställningen att hämta på vald leveransdag under våra ordinarie öppettider.

 

Leveranssäkerhet

För att säkerställa att uppgifter är korrekta har du som beställare fullt ansvar för att alla uppgifter till mottagare är fullständiga. Vi ringer alltid till mottagaren innan leverans för att säkerställa att mottagaren är hemma, eller om annat har överenskommit med mottagaren. Vid eventuella felleveranser eller leveransförseningar på grund av ofullständig adress eller mottagaruppgifter ersätts inte i dessa fall. 

 

Leveranssätt

Vi levererar alltid ordern personligt till mottagarens dörr.

 

Produkter

Utbudet på vår hemsida kan variera från dag till dag beroende på vad vi har för produkt hemma i butik. Om vi inte har en blomma eller produkt hemma har vi rätt att ersätta med en likvärdig produkt, det innebär att vi har rätt att ersätta exempelvis en blomma i en bukett så länge vi håller oss till den beställda färgtonen och formen. Vi gör såklart alltid vårt bästa för att motsvara den beställda produkten.

 

Produktbilder & produktinformation på Nyaljusekulla.se

Produktbilderna på vår hemsida ska ses som en illustration på produktens utseende. Därför kan vissa produkter skiljas åt vid leveransen. 

Vi reserverar oss för eventuell fel namn, fel produktinformation, fel bild samt fel i specifikation  för samtliga produkter på vår hemsida. Fel namn på växter är inte skäl för reklamation.

Alla priser är per styck inkl. moms. Tillbehör som exempelvis ytterkruka eller vas som visas på produktbilden ingår inte i priset för produkten om inget annat anges.

 

Betalningssäkerhet

När du handlar på vår hemsida vill vi att du ska känna dig trygg och säker. Vi garanterar dig säkra betalningsalternativ när du handlar på vår hemsida. Nya Ljusekulla använder Payson som betallösning. Här kan du enkelt välja bland betalsätten faktura (Swish), internetbank, kort- och delbetalning. Payson är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker hantering av kortdata. Nya Ljusekulla hanterar inte kundens betalningsuppgifter, vid betalning med Payson. Du kan läsa mer om Paysons användarvillkor här: https://www.payson.se/sv/anvandarvillkor/

Med hjälp av Payson kan du välja bland följande betalningsalternativ:

  • Faktura - I samband med att vi skickar ut varorna till mottagaren, mejlar Payson automatiskt ut fakturan till dig - Det är möjligt att betala fakturan enkelt via Swish.

  • Kortbetalning - Betala direkt med Visa, Mastercard, Maestro Diners Club eller Discover Card i svenska kronor. Enkelt och tryggt.
  • Delbetalning - Handlar du för mer än 300 kronor har du möjlighet att välja att dela upp din betalning räntefritt i 3-12 månader! Vid större köp erbjuds även delbetalning i 24 månader.
  • Internetbank - Paysons koppling till säkra Trustly erbjuder betalningsmöjlighet via både Svenska och europeiska banker.

  • Swish - Fakturor går att betala med det mobila betalsättet Swish, och med Paysons app kan du se och hantera dina fakturor direkt i mobiltelefonen. Swish gör att fakturorna kan betalas med endast några få klick!

 

Bekräftelse

Du får alltid en orderbekräftelse till din angivna e-post när du har slutfört din order på nyaljusekulla.se. Upptäcker du att det blivit felaktiga uppgifter ber vi dig att kontakta kundservice snarast.

 

Avbokning beställningar

Begravingsorder: Vid avbokning av begravningsbinderier måste detta ske senast 48 timmar innan begravningen äger rum. Är det begravningsbinderier med band måste detta ske senast 3 arbetsdagar innan begravningen äger rum, då vi specialbeställer band från en extern leverantör. Avbokning görs skriftligt via mail till vår kundtjänst.

Blommogram & leverans av produkter: Vid avbokning av blommogram och leverans av produkter kan detta ske så länge butiken inte har producerat/packat produkterna. Vänligen kontakta kundservice så hjälper vi till att kontrollera status.

 

Ångerrätt / Öppet köp / Bytesrätt / Garanti

Kontakta Kundservice om du vill returnera en produkt. Produkter som returneras ska vara oanvända, i oskadat skick och ha alla etiketter kvar. Om varan kommer i någon slags förpackning ska även denna följa med i returen. Reklamation skall göras inom skälig tid.

Snittblommor & krukväxter
Blommor är färskvaror och enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller därför inte ångerrätt. 

Övriga produkter
Vi erbjuder öppet köp/bytesrätt/ångerrätt på oanvänd och obruten vara inom 30 dagar enligt konsumentlagen. På presentkort erbjuds inte öppet köp/bytesrätt/ångerrätt.

Växtgaranti
Vi vill att du ska vara nöjd när du handlar hos oss. Vi bedömer om växten/snittblommorna har skötts på rätt sätt. Tänk på att bilder på etiketter och skyltar aldrig stämmer fullt ut med produktens färg.

Krukväxter: Om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med din krukväxt som du köpt hos oss erbjuder vi i första hand en ny krukväxt av samma eller likvärdig sort. Garantin för krukväxter är 7 dagar. 

Snittblommor: Om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med dina snittblommor som du köpt hos oss erbjuder vi i första hand nya snittblommor av samma eller likvärdig sort. Garantin för snittblommor är 3 dagar. 

Garantin gäller inte om växterna/snittblommorna:

  • Planteras i kruka eller i låda (krukväxter).
  • Skadats vid transport eller vid plantering.
  • Fått felaktig skötsel, ex. övervattning, inte vattnat (krukväxt), inte bytt vatten eller inte snittats om (snittblommor).
  • Säljs billigare pga. skador eller överblomning. 
  • Skador som uppkommit efter köpet, t ex. Vilt- , väder, solbränna och vinterskador. 
  • Drabbats av skadedjur eller andra sjukdomar, om det inte kan bevisas att växten var angripen vid försäljningstillfället.